Brighton

Precis som den tunga fuktiga trasan av vädermassa som seglat in över ön, har även vi lagt till i England. Vi har hamnat i Brighton. Här finns det jättefina tesalonger med udda möblemang i viktoriansk stil, studentpubar där ölet är billigt och vardagsnätternas barhäng pyntas av hela världens utbytesstudenter som dansat på borden till ljudet av klassiska folkvisor som framförs på fiol och dragspel av irländska och rödnästa farbröder. Den många halvmilslånga strandpromenaden är kantad av jugendarkitektur och de smala gränderna som bildas där husen lämnar ett par meter emellan sig är knökade med små antikaffärer som säljer vackra engelska prydnadsföremål och krigsreliker för en hygglig slant.


Så har vi i alla fall förstått saken när vi studerat den marina resehandboken som vägleder oss i de enstaka fall som sådan är nödvändig. Men vi har inte riktigt haft tid att utreda ifall beskrivningen korresponderar med verkligheten eller ej. Vi har nämligen inte tid.


Vi har lagt till i Brighton för beta av så många punkter som möjligt på vår arbetslista innan vi, med reducerad mankraft skall kasta oss ut i Biscayabuktens beryktade virvlar.


Såhär ser den ut:

•·    Installera klart inmarsat C

•·    Justera, laga eller totalt bygga om släpgeneratorn

•·    Trycka upp meterstora klistermärken med texten "around the world" på skrovsidan (så att vi äntligen kan få åtnjuta den respekt vi förtjänar vid angöring av varje hamn längs vägen)

•·    Inskaffan och montering av ny Furlerlina

•·    Full pedagogisk genomgång och skissering av elsystem för hela besättningen.

•·    Laga utombordaren till jollen

•·    Tätning av varmvattenberedare

•·    Tätning radarkabel

•·    Tätning diskho

•·    Rengöring motorrum

•·    Balansräkning projektpengar

•·    Ta reda på vart i hela helvetet det läcker någonstans


Eventuellt hinner vi med en promis till marinans casino en kvart innan de stänger i natt. Blä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0