planering

Inget får min mage att suga och kittlas så som seglingsplaner. Detta trots att jag denna fredag i stockholm sitter uppkurad bland försäkringspapper och skatteverksblanketter för att få föreningens siffror och bokstäver att bli gällande. Massor av intressenmälningar har kommit in för de flesta delsträckorna och det känns skitpeppat att så många segliga vänner och avlägsna bekanta är sugna på världsomsegling. Fler än jag trodde har latenta sjömansdrömmar som önskar komma ut på haven och rastas. Med stor spridning på folk, avseende ålder, kön (jättemånga olika) och erfarenheter från sjön tror jag vi kan få till flotta besättningar med breda kvaliteter att traktera Candela och alla stora vågor.

Styrelsen har under våren varit en geografiskt utspridd klick, även om vi andligen, ideoligiskt och ambitionsmässigt såklart varit lika nära varandra som vanligt. Gösta har delat ut glasögon i centralamerika för biståndsorganisationen "vision for all"s räkning och är nu påmönstrad en segelbåt som befinner sig någonstans mellan västindien och Azorerna. Ellen gör en transport mellan guadeloupe och Köln. Hon befinner sig på atlanten med en beräknad vecka innan hon når Europa. Mattias gör en dito transport av en segelbåt till Brunei och rapporterade senast från Shanghai där han stannade en dag förra veckan. Martin och jag är de som befinner sig närmast Candela och Slagsta Marina i denna stund. Vi planerar för det första styrelsemötet på väldigt länge den 5 Maj. Då skall blommorna vara utslagna, bullarna bakade och våra planeringspartners återsamlade i Stockholm.

Tills dess gräver jag ner mig lite i försäkringsfrågan bland annat. Om man seglar längre bort än Panama måste man teckna en som heter "world wide". -Det tycker jag låter snyggt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

otroligt spännande med segling!!

2009-05-25 @ 16:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0