Kap Verde. -klapp, klapp, klapp!

Vi har fatt nosa pa pasadvindarna. Fy satan vad gott de blaser. Mellan Gambia och Kap Verdes huvudstad Praia ar det fyra dygns segling om man snittar pa 6 knop. Det gor Candela nar pasadvindearna blaser at ratt hall. Hela vagen har vi matats av havet med tonfisk och flygfisk. Nar vi, matta och mjuka i knana, ilandstiger i Praia mots vi av en toppenstad. Praia ler mot oss och vi far kopa ol och en stock bananer och ratt som det ar sa kanns allt bara sadar perfekt. Vi seglar runt jorden! Vilken javla bra idé! I natt aker vi en bit norrut och lagger oss i en vik pa vastkusten. Dar skall vi fira av Henke. Han har onskat sig en hel dag av hopp och lek i en ode vik innan han monstrar av pa fredag. Och kottbullar. Sen far vi istallet sallskap av Sigrid som skall folja med harifran och over till Vastindien. Vi ar tillbaka i Praia om ett par dagar. Hors da. Med Karlek fran Candela

Kommentarer
Postat av: Adam

hej

jag har skrivit till er i ett mail vet inte om ni har läst det. Jag vill om där e plats mönstra på i Panama city eller tidgare om där e plats hör isåfall av er till: [email protected]



Så kan jag berätta lite om mig själv om ni vill.



mvh adam

2009-11-12 @ 00:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0