Klädinköp

När det gäller slitage av kläder motsvarar en vecka eller två på Candela, enligt min uppskttning, ett års normalt användande. Då vädret sällan kräver mer än underkläder är det dessa som råkar värst ut. Förfallet började bli väl hårt och vi tre modiga själar som för närvarande bor på Candela gav oss ut på kalsongjakt. Mattias hittade ett par boxers som såg OK ut, men kunde inte med att äga ett par av märket "string bikini".
Jag lyckades norpa åt mig vad såg ut att vara det sista vanliga exemplaret av mediumstorlek. Väl hemma visade de sig sitta väldigt illa. Efter att i ett ögonblick av desperation prövat dem bakochfram fanns de plötsligt ganska bekväma. Vi konstaterade att det är något underligt med panamaners skrev.
Som sista man ur affären gick Olle med ett nöjt flin på läpparna, mitt par var inte det sista. Han hade också ett par medium boxers. Glad i hågen drog han fram ett par, vid kvällsdags när vi skulle klä upp oss. Till hans stora förskräckelse, och min och Mattias stora munterhet, visar sig det vara ett par ganska vågade tangakalsonger. Nöden har, som alla vet, ingen lag och i Panama City får man gå klädd i vad staden har att bjuda.

Bakom pennan, Kalle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0