Just idag är jag stark

Vi har kraft och vi har tid. vi åker förbi Grenada på vägen ner till Venezuela. Det ligger precis på vägen. Dessutom är vi lite sladdriga i knäna och mosiga i huvudena sedan gårdagens ghettokalas. Då är det skönt att slippa göra tre dygn i sträck. Vi stannat halvvägs för sushi. Liksom alla dagar av tvivelaktig vigör och livsinspiration tronar den sedelärande tavlan i korsstygn över våra huvuden i salongen. det är Sofie som har broderat "Just idag är jag stakr" i blått på vitt. Tavlans budskapfyller minst tre viktiga syften en dag som denna. Hånar oss och gör sig lustig över vårt skick, den fyller oss med kraft och tillförsikt samt ger oss en förfärligt klämmig bit att gemensamt gnola när vi lägger ut från hanmen och seglar bort från St Lucia och Bakisdimmorna. Frisk vind i ansiktet gör varje sjöman frisk. Tack Kenta. Tack Sofie. Och tack Karibiens svala vindar.

Kommentarer
Postat av: Mårten

Allt låter så fint. Trots bakfyllan. Jag känner att jag behöver segla mera.

2009-12-13 @ 08:04:00
Postat av: Pelle

Hur mår ni?! Här väntar snön i dagarna och julhetsen har dragit igång, jag antar att ni inte blir avundsjuka?!



kram kram

Pelle

2009-12-13 @ 21:26:25
Postat av: Sofie

Glöm inte att det kluriga i andra versen är "jag hör till de få som kan leva" inget om telefoner som lever. Så ni vet om nån skulle höra när ni sjunger. Kärlek sofie (och allra troligast även Kenta)

2009-12-14 @ 23:10:32
Postat av: Erik

Hoppa i från nästa brygga åt mig. Tillsammans, samtidigt. Ett, två, tre, "För Erik, må han leva. För det är han värd. Sannerligen, i evinnerlighet."

2009-12-15 @ 17:16:33
Postat av: Mårten

Men Erik, häng på vettja!

2009-12-17 @ 00:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0